2.05.2019

Oda Arkadaşı Sorunları

Bu olay aslında birkaç yıl önce Philadelphia'daki Sanat Üniversitesi'nde başıma geldi.

İkinci yılımda "Kara" adında bir kıza odamdan yer verdim. Bir caz vokalistiydi ama asıl ilgisi operaya idi. Juniper Hall adında bir yurdun altıncı katında küçük bir oda vardı. Duvarlar zayıftı ve dün geceki şarkı ve ses pratikleri beni geç saatlere kadar uykusuz bırakacaktı. Bir ay kadar süren gürültülerden sonra, onu dün gece uygulamalarını Merriam tiyatro binasındaki bir müzik stüdyosunda bir blok öteye taşımaya ikna ettim.

Bir akşam saat 8.00 civarında, Kara yaklaşmakta olan bir resital için geç saatlerde çalışacağını ve muhtemelen gece yarısına kadar evde olmayacağını söyledi. Harika, düşündüm, bu erken yatağa girebileceğim anlamına geliyor (tükenmiştim… oyunculuk stüdyosunda korkunç bir gün geçirdim ve akşam yemeğimi bitirdikten sonra bayılmaya hazırdım). İyi geceler dedi ve elinde kahve ve notalar ile ayrıldı.

Izgara peynir ve çorba yaptım, hepsini mideme yuvarladım ve hemen yatağa hazırlanmaya başladım. Duştan çıkınca göz kapaklarım o kadar ağırdı ki dişlerimi zor fırçalayabiliyordum. Pijamalarımı giydim ve iki katlı ranzamızın üst ranzasına süründüm. Başım yastığa çarptığı anda uykuya daldım.

Dairemizin düzenini tanımlamak için bir saniye ayırmalıyım. Daireye girerken, yatak odası hemen kapının solundaydı. Banyomuz yatak odasının içinde, ranzamızın hemen ilerisine yapıldı.

Her neyse, apartman kapısının kapanmasıyla uyandım. Gözlerimi açtım ve telefonumu hızlıca kontrol ettim: gece yarısı idi. Arkamı döndüm ve gözlerimi kapattım. Kara'nın odaya girdiğini ve ranzanın önünde durduğunu duydum. Gerçekten uyuyor olup olmadığımı kontrol ediyor, diye düşündüm. Altımdaki yatağa daldı, garipti, yatmadan önce hep dişlerini fırçalardı. Altımdaki yatak gıcırdıyordu ve sonra odaya sessizlik hakim oldu. Nefesini bile duyamadım.

Uykuya dalmıştım. Yine bir gürültü yüzünden uyandığımda derin bir uykudaydım.


Bir anahtar kilidi açıyordu. Kapı açıldı.


Ve Kara dairemize girdi, bir opera sesi çıkarıyordu.


Altımdaki yatak yine gıcırdamaya başlamıştı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder