28.05.2019

Annem "Hoşçakal" Dedi

Bir yıldır bu sitedeki harika hikâyeleri okudum ve anlatmak istediğimi düşündüm. Harika bir anlatıcı olmadığım için şimdiden özür dilerim, ama anlatmaya çalışacağım.

Annem 39 yaşında vefat etti, henüz gençti. Her zaman bana ve diğer 2 kardeşime 40 yaşına girmek istemediğini söylerdi; şeker hastalığından muzdaripti. Ben 3 kardeşin en büyüğüydüm, 2 de kız kardeşim vardı ve annemize çok yakındık, birbirimizin içini dışını tanıyorduk. O günü asla unutmayacağım ve her zaman düşüneceğim, çünkü o gün yaşanan bazı şeyler için iki kez düşünmem gerekiyordu.

İşe başladığım gün, mağazamız için aynı şarkıları tekrar tekrar çalan otomatik bir istasyonumuzdaki müziği dinliyordum, aslında dinlemediğim şarkılardı, ama bir süre sonra tüm sözcükleri ezberliyordum çünkü sürekli aynı sözleri ve aynı melodiyi çalıyorlardı. Sabah 11.00'di ve sadece patronum ve ben sabah vardiyasında çalışıyorduk. Bir şarkı çaldığında genellikle yüksek sesle söylerdi, eğer o şarkıyı söylemezsek(iyi olduğunu düşündüğü faaliyette kendini kanıtlamak gibi bir zaafiyeti vardı) bizi bağırarak azarlardı.

Bugün, benim bildiğim bir şarkı çıktı, bu şarkı annemin en sevdiği şarkılarından biriydi. Birden düşünmeye başladım; çünkü orada çalışmaya başladığımdan beri 4 ay geçmişti ve hiç bildiğim bir şarkının çaldığını duymamıştım. Bu yüzden “bu şarkıyı kim açtı" diye bağırdım (merak edenler için şarkının adı Leather & Iace  - Stevie Nicks). Orada dururken sonunda nihayet patronun bilmediği bir şarkı olduğunu düşündüm, çünkü onun bağırmasını duymak istemiyordum. Tüm vücudumda tuhaf bir sıcaklık ve bulanık bir his dalgalandı. İyi bir histi ama daha önce hiç hissetmediğim bir histi. Orada bir süre durdum, aklımdan çıkardım ve işime devam ettim.

2 saat sonra öğleden sonra vardiyası gelmişti ve kendi işimizle meşguldük(kahrolası), her yerde insanlar (perakendede çalışıyorum) bir müşteriye yardımcı olurken meslektaşım beni dürttü ve "Sanırım bu çağrıyı cevaplamalısınız" dedi. Yüzümdeki kocaman bir gülümsemeyle ve görevimi ilgilenmek zorunda kaldığım müşteriden özür dileyerek hızlıca yaptım. Ortaklarımın sesini duyduğumda, yüzüm düştü - Üzgünüm bebeğim, annen vefat etmiş. Sabah 7-9 sularında.

Sabah saat 12: 00'ye kadar ileri sarın. Annemin naaşını hastanedeki morgda görebilecek en küçük kız kardeşimle birlikte gelmiştik, onu bekliyordum, nihayet odadan çıktı, konuşurken ağlıyordu. Sonunda eve gitmek zorunda olduğumuzu düşündük çünkü evi ertesi güne hazırlamak zorundaydık. Eve geldik ve  planlama yaptık, böylece evi erken saatlerde hazırlamaya başlayabiliriz ve herkesin gelmeye başlamasından önce annemin naaşını geri almak için hazır hale getirebiliriz.

Uyandığımda çok uyuşuk hissediyordum, küçük kız kardeşlerim uyanmış ve sabah saat 7 civarında hazırlanmaya başlamışlardı. Annemi rüyamda yatağımın yanında oturduğunu görmüştüm, bana bakıyordu ve elini kafamın üstünde gezdiriyordu, birdenbire hoş bir sesle "kalkıp kız kardeşlerine yardım etmen gerekiyor", rüyamda onu orada otururken gördüğüm için çok mutlu ve çok üzgündüm, hareket etmedim, sonra daha yüksek sesle ve daha sert bir sesle "KALK" dedi, beni uyandırdı, kendimi gülünç hissettirdi.

Rüyamda annemin elini koyduğu yer, nedense sıcak duruyordu. Herkes alt katta temizlik yapıyordu, sol tarafımdan uyanmıştım ve kafamdaki sıcaklık kafamın sağ tarafıydı. Daha önce hiç bir hayalet görmedim ya da başıma bir şey gelmedi, bu yüzden hayatımda bu üzücü zamana tekrar bakmaya devam ediyorum ... Annem elveda demeye mi çalışıyordu? Kimse böyle bir şey yaşadı mı? Cevap veren/vermeye çalışan herkese teşekkürler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder