23.07.2018

Sigara Öldürür



Küçükken, etrafımdaki insanların sigara içtiğimi bilmesine izin vermezdim. En iyi arkadaşlarım ve ben eski ve güvenilir arkadaşlarımızdan paketlerce sigara alırdık ve bir kaç sigara içerken takılıp kaldığımız köşe mağazasının hemen arkasındaki ormana gizlice girerdik. Aptallıktı, biliyordum. Gerçi o zamanlar havalıydık. Ya da biz öyle sanıyorduk. Çok az şey hatırlıyordum, hava soğuktu. Aslında, o zamanlar iyi bir rol model olsaydım, belki o zaman, işler farklı olurdu. Hem de çok farklı.
Bir öğleden sonra, okul çıkışı, arkadaşım Dalton ve ben, bir başka arkadaşım Jake'le buluştum. Bu gün on sekizinci doğum günümdü, bu yüzden her birine yeni satın aldığım kimliğimle bir paket sigara aldım. Her zamanki gibi, mağazanın hemen arkasındaki geniş ormanadoğru yürüdük, gülüp şakalıyorduk. Genellikle ormanın içinden neredeyse yarı yolda farkedilir kavşakta dururduk. Bir taş merkezimize işaretlenmişti ve o bölgede oturarak saatlerce zıkkım çektik.
Ama o gün biraz farklı hissediyordum.

Şehir hattının gerisindeki bir mağaraya gitmekten bahsettik. Orada, tamamen gözden uzaklaşmış oluruz ve köpeklerini bizim etrafımızda gezdiren insanlar hakkında strese girmek zorunda kalmazdık. “Oldukça havalı” diyen Dalton şunları söyledi: “Kimse oraya girmiyor çünkü içerisi kükürt gibi kokuyor.”

Gözden uzaklaştık ve mağaraya girdik. İçeriye bir el feneri yerleştirdik ve yeni paketlerimizi çıkardık. Bir anlığına avucumun üstüne doluyum, ama Dalton ve Jake onların açıklarını açıp içeri girdiler. Jake dudaklarının arasına bir sigara koyarken bu aptalca ifadeyle bana baktı. “Ne?” Diye sordum. “Neden senin paketinle bu kadar uğraşıyorsun?” Diye bağırdı. “Tütünü sarmak için daha uzun süre yanık bırakıyor. En azından dedem böyle yapmıştı. ”

“ Bu bir efsane. ”Dalton açıkça belirtti. Kafamı salladım ve paketimi de açtım.

Zıkkımın ucuna çakmağımı çaktım.

Dumanımı yaktıktan sonra, mağara tünelinin hemen altından tuhaf sesler duymaya  başladık. Çok uzak değildi, ama ışığımız mağara duvarlarına ulaşacak kadar güçlü değildi. Hepimiz bir an için karanlığa baktık, sadece küçük bir yarasa ya da başka bir şey olarak düşündük. Akşam yemeğinden önce eve gitmemize karar vermeden önce birkaç sigara daha yakarak sohbet ettik. Ancak, ayağa kalktığımızda, vurmaya benzeyen sesi tekrar duyduk, bu sefer daha çok bir şapırtı gibiydi. Sesi daha çok çıkıyordu. Durduk ve tekrar baktık. Bu sefer, ışığı yaktık ve bir şey farkettik. Küçük flaşımızın loş ışığı, bir siluetin üzerini gösteriyordu. Hareketi, birisinin oldukça tanıdık bir şeyler yapmasına benziyordu; sigara paketini açıyordu. “Kim bu?” Dalton fısıldadı. Sadece başımı salladım. 

“Gitmeliyiz,” dedi Jake. Gitmek için döndük. Çabalarımız yine o ses tarafından kesildi, ancak bu sefer mağara ağzının hemen dışından geliyordu. Işığı o yöne tuttuk ama kayda değer bir şey yoktu. “Neler oluyor?” diye düşündüm. “Bu şey de ne?” Yine de mağara ağzına yürümeye devam ettik. Öğleden sonra güneşe dışarı çıktık ve evsiz olabileceği ihtimaliyle kendimizi avuttuk. Ancak, mağaradan gelen figürden uzaklaştığımız için rahatlayarak iç çektik. Fakat rahatlığımız kısa sürdü.
Aniden bir rüzgar ayaklarımızdan geçerek yaprakları silkeledi. Sonbahar renkleri ve tempolu havaya kapıldık.

"GAAAH!"

Dalton ve Jake'in neler olup bittiğini gözlemlemek için etrafta dolanırken onu gördüm.
Ya da, daha doğrusu o “şeyi” gördüm.
Yaklaşık iki buçuk metre yükseklikte duran uzun insan benzeri bir varlık, Dalton ve Jake'i şapkalarından tutuyordu; Yanlarında, büyük, süslü bir tahta kutu koydu. Dalton ve Jake tekmeliyorlardı ve kıvranıyorlardı ama onun kavrayışından kurtulacak gibi görünmüyorlardı. “Hadi, bırak gitsinler!” Diye bağırdım. Tabii ki yapmadı. “O” diyorum ama bu şeyin ne olduğunu nasıl çözeceğimi bilmiyorum. Kafasının tepesinde bir kovboy şapkası vardı ve üzerinde siyah bir düğmeli gömlek giyiyordu.

Asıl dikkatimi çeken şey yüzüydü.

Yüzü yeterince insansı gözüktü, ama burnu insanlarınkinden yoksundu. Onun yerine iki yarık vardı. Titreme, beynimde yürüyen küçük örümcekler gibi boynumdan sürünerek omurgamı vurdu. Hızlı düşünmek zorundaydım. Ne yazık ki, ayaktayken düşündüğümde hata yapmaya eğilimliyim. Olabildiğince hızlı bir şekilde Dalton'un ve Jake'in süveter formalarının ön tarafından yakaladım. “Bırak gitsinler dedim!” Diye bağırdım, onları özgür bırakabileceğime dair umutlarımı korumaya çalıştım. Karşılığı ise, o şeyin ağzından çok gürültülü bir çığlıktı. O ses (mağaradakine az da olsa benziyordu) başladığı zaman gürültüden şok olmuş bir şekilde yalpaladım.




Etrafımdaki her şeyden aynı dokunuş/şapırtı sesini duyabiliyordum. Yüzlerce insan etrafımızdaki sigaralarını topluyormuş gibiydi. Etrafa baktım, korku içinde nefes aldım. Etrafında başka bir kişi yoktu, bu ses nereden geliyordu? “Kararlarını verdin.” Yüksek sesle bir yerden ortaya çıktı. Gözlerim, arkadaşlarımı tutabilmek için geri döndü. Her ikisi de artık kendilerini tutan şey karşısında kıvranmayı bıraktılar. “Alışkanlıklarınızdan sapmayacaksınız. Eğer unutursanız pişman olacaksınız ”dedi.
Sonra bir şey oldu.
Garip bir hareketinde, tahta kutunun kapağı açıldı ve arkadaşlarımı içeri fırlattı. Sonra kutuyu kapatmaya, Daha sonra kutuyu kapattı, bir eliyle kaldırdı ve daha sonra devasa eliyle yeni bir sigara paketi açtı. Arkadaşlarımın çığlıkları o gürleyen sese benziyordu.
HER. ZAMAN. SİGARALARINIZI. PAKETLEYİN.
Çığlık attım,  ve yüzüm dehşetle çarpıldı. Her şey sessizleşti. Dalton ve Jake’in karışmış vücutları kutunun dışından yere düştü. Yaratık orada değişmeyen bir ifade ile durdu, ancak sonuçtan çok memnun olduğuna emindim. Arkadaşlarım ölmüştü ve bunun hakkında yapabileceğim hiçbir şey yoktu.

“Rutinlerinizden kaçmayın. Bir sonraki hayatta, bu zavallı ruhlar liderlerini takip etmekte akıllıca davranacaktır. Sigara için teşekkür ederim. ”

Söylenecek bir kelime yoktu, doğaüstü kanun kaçağı kutusunu mağaraya sürükledi, gevşek kemiklerin sesi mağaradan yankılandı ve sonra her şey karanlığa gömüldü.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder