22.06.2019

Mir Uzay İstasyonu'ndaki Gülen Kişiler [Part 2]

GÜLEN KİŞİLER YANIMDA. GÜLEN KİŞİLER BURADA. GÜLEN KİŞİLERE GÜVENMEYİN. BİLDİKLERİNİZİ SÖYLEMEYİN. EĞER ÖĞRENİRLERSE BANA ZARAR VERECEKLER.


Bu kelimeleri okur okumaz midemde aşırı derecede hareketlenme başlamıştı. Sigara izmariti atılmış klozete kusmak lavaboya koştum. Hastalanmış gibi gözüken yüzümü yıkadıktan ve soğuk suyla duruladıktan sonra aynaya baktım. Yüzüm solgun ve sertleşmişti, kanlı gözlerimin altında şişlikler oluşmuştu; aralıksız yirmi dört saatten fazla süredir çalışan bir adamın yüzüydü bu. Yirmi dört saat boyunca, işlerin daha da kötüye gittiği ve daha ...garip olduğu bir süreçten geçmiştik Önümüzdeki altmış saatin ne kadar dehşet verici olacağını bilseydim, 'fesih ve hapis cezasını' memnuniyetle kabul ederdim. Buna değerdi; ne bildiğimi bilmiyordum.


Lavabodan ayrıldım ve istasyonuma geri döndüm. Odanın diğer tarafındaki cam pencereden Koptev’in ofisinde tartışan küçük bir yönetmen grubu gördüm. Rahatsız edici bir sessizlik, fare tıklamaları ve klavyelerin takırdamaları, görev kontrol odasını etkisi altına almıştı. Önünden geçtiğim her operatör göz temasından kaçınıyordu; ya tamamen atandıkları göreve odaklanmışlardı ya da ekrana bakıp durum tespiti yapmaya çalışıyorlardı. Dedikodu ve boş konuşma, Rus Uzay Ajansı tarafından hiç hoş karşılanmazdı.


Terminalime geri döndüğümde, Yakovlev'in kollarını göğsünde kavuşturduğunu gördüm ve boşluğa bakıp bakmadığını kavramaya çalıştım. Sandalyesi masadan geri itilmişti ve orada çalan radyo vericisinden uzağa uzanarak, sanki saldırıya hazırlanan bir yılanmış gibi masaya uzanmıştı.


“Neyi kaçırdım?” Diye sordum. Bana buğulu gözlerle baktı.


“Şimdiye kadar bir mors kodu yok, ancak Ledovsky durmaksızın onu kurtarmamız için yalvarıyor. Gerçekten canımı sıkmaya başladı. Ona şu an Mir'den kurtulmanın en iyi yolunu tartıştığımızı söyledim. Sonra onu susturmak zorunda kaldım. Bu adam hakkında ciddi bir şeyler var. ”


Koptev’in ofisine açılan kapı kapandı, ancak içerideki argüman büyüdü ve ben de hepsi çok sert olan birkaç kelime söyleyebildim. Camdan Markov'un öfkeyle jest yaptığını ve bazen masaya yumruk attığını görebiliyordum. Koptev sakince masasına oturdu, elleri önünde sıktı.


“Peki, orada tartıştıklarını düşündüğün şey bu mu?” Diye sordum. “Ledovsky dünyaya nasıl geri getirebilir?”


“Duyabildiğim kadarıyla, bu kesinlikle Müdür Yardımcısı Ivanov'un istediği şey. Ledovski'nin ulusal bir hazine ve Sovyetler Birliği'nin kahramanı olduğu hakkında bir şeyler bağırdığını duydum. Acil kurtarmanın tek seçenek olduğunu ve Ledovsky'nin sağlam bir zemine nasıl geri döndürmeyi bulabileceğimizi düşünüyor. ”


Genel Müdür Yardımcısı'ndan başka bir tepki beklemememiştim gerçi, ama gözlerimi devirdim. Ivanov, 80’lerde kozmonot olmuştu; hatta birkaç ay Mir'de kalmıştı. Çok geleneksel değerleri olan ateşli ve tutkulu bir adamdı; SSCB'nin eski büyüklüğüne dönüşü için gizlice işler çevirdiğini düşünmüyor değilim.


 Şimdi ise, emekliliğe yakın bir yerde, daha genç ve daha üst düzeydeki Koptev yerine, Dİrektörlük işi için yetersiz görülmüştü. Ivanov bu gerçeği sindiremedi. Bunu, Koptev'i büyütmek için bir fırsat ve olası bir propaganda zaferi olarak düşünüyor olmalıydı. İvanov’un aklında ise, Ledovsky’yi kurtararak evrenin gizemlerine bir kapı açacaktı ve Rusya ilk adımı atmış gibi gösterecekti; bilinmeyene giden bir öncü göndererek.


“Markov'un başka fikirleri var mı?” Diye sordum. İzleme ve İletişim Müdürü şimdi ofisinde duruyor, çığlık atıyor ve Ivanov'u işaret ediyor, öfkeyle titriyordu.


“Oldukça hafife alıyor. Markov'u batıl inançlı bir adam olarak hiç düşünmezdim, ama yukarıda yaşanan şeyleri muhtemelen doğaüstü bir şey olarak görüyor. Koptev'den, Mir ile olan tüm iletişimi kesmesini ve planlandığı gibi deorbit işlemine devam etmesini istedi.


“İstasyonun içinde Ledovsky ile birlikte yanmasına izin vermek mi istiyor? Bunu hiçbir şey olmamış gibi örtbas ettin mi? ”Diye sordum. Yakovlev ciddi bir şekilde selam verdi ve sohbete dahil oldu. “Peki ya Koptev? Nerede şu an?”


“Sen de biliyorsun ki yönetmen temkinli bir adam. Bence seçeneklerini değerlendiriyor ve karar vermeden önce daha fazla bilgi toplamaya çalışacak. Bu konuda rasyonel bir şekilde açıklanamayacak çok şey var, ancak Koptev'in Ledovski'nin delirdiğine inandığını düşünüyorum.”


Sohbetimiz Koptev'in başını ofisinin dışına sokmasıyla kesintiye uğradı. Yüksek sesle konuşuyordu, böylece tüm oda duyabiliyordu:

 “İletişim Departmanı dışındaki tüm personelin mevcut görevlerini yerine getirmesini istiyorum. Sonraki yarım saatinizi ‘Gülen Kişiler’ araştırmasıyla geçirin. Hükümet sözlüğünü, tarihi arşivleri, interneti ve bu cümleye herhangi bir referans içerdiğini düşündüğünüz, kısaca aklınıza gelen her yeri araştırın. Görsel bağlantımızı uzay istasyonuna geri getirme konusundaki tüm dikkatinizi istiyorum. Orada neler olup bittiğini görmek istiyorum. Otuz dakika içinde raporları bekleyeceğim.”

Kapıyı kapattı ve tartışmaya devam etti. Yakovlev ve ben kısacık bir an için göz teması kurduk, sonra terminallerimize döndük ve çalışmaya başladık.




Yarım saat sonra bir kez daha, Koptev, Markov ve Ivanov'un orta perdenin altında durduğu yarı dairede toplandık. Her bölüm raporlarını açıkladı, ancak hepsi birbirinden farklıydı: “Gülen Kişiler” hakkında önemli bir söz yoktu. İstihbarat ajanları tarafından yoğun olarak aranan gizli belgelerde bile hiçbir şey bulunamamıştı; Gülen Kişiler'i hiç kimse hiçbir yerde duymamıştı ve hakkında hiçbir şey bilinmiyordu. Sinirli olduğu açıkça belli olan Koptev, İletişim Departmanına döndü ve sözcü olarak raporu sunmak bana düştü. Masamdan kalktım ve yönetmenle karşılaştım. Odadaki her insanın gözünün üzerimde olduğunu hissedebiliyordum ve sol bacağım istemsizce titriyordu.


"Efendim. İyi haberlerim var, bazıları da… “garip” olan haberler. İyi haber şu ki: Mir Uzay İstasyonuna görsel bağlantıyı tamamen geri yükledik ve tüm kameralar şu anda aktif. ”


Odaya bastırılmış bir tezahürat başladı. Bitmesini bekledim, sonra eğildim ve önümdeki panelde bir düğmeye bastım. Odanın önündeki ana ekran, her biri uzay istasyonunda farklı bir konuma sahip ve her biri tamamen karanlık olan, çapraz çizgiler gri çizgilerle ayrılmış siyah bir ekrana dönüştü.


“Garip haber ise, Mir'in her kamerasının bir şey tarafından engellendiği veya örtüldüğü görünüyor. Tahminimce siyah elektrik bandı kullanıldı.”

 Koptev ve Markov birbirlerine göz attı, Ivanov ekrana şaşırmış şekilde baktı. Birkaç dakika sonra bana döndü, boynu yakasının altında kıpkırmızı olmuştu.


Ivanov, “Kameraların aktif olduğundan eminsin, bir hata olmadı mı?” Diye sordu.


“Olmadığından eminim, efendim.”


“Tamam, mükemmel bir çalışma, İletişim Departmanı. Bunu aklımızda bulunduracağız. Rapor edecek başka bir şey var mı? ”Dedi.

Yaşam Destek Bölümünden bir adam ayağa kalktı ve boğazını temizledi.


“Efendim, yaşam destek sistemlerinden gelen verileri inceledim ve bazı tutarsızlıklar ile karşılaştım. Birincisi, istasyonun iç saatinin 44 yıl geçtiğini söylese de, yaşam destek sistemlerinin tüm zaman boyunca devre dışı kaldığı görülüyor. Aslında, bunlar sadece Mir düşük dünya yörüngesinde yeniden ortaya çıktığında tekrardan aktive edildi. İkincisi, Elektron oksijen jeneratörü etkinleştirilip istenildiği gibi çalışmasına rağmen, Vozdukh karbondioksit temizleyicilerden gelen rakamlarla ilgili çok garip bir şey var. Temel olarak hiçbir şey yapmıyorlar. Havada karbondioksit yok, sadece oksijen var. Ya Vozdukh veri toplama sisteminde bir arıza var ya da… ”


“Ya da her ne varsa, nefes alamıyor,” Markov cümlesini bitirdi, gözlerini ateşle dolu Koptev'e bakarak.


“Bu hoşuma gitmedi, efendim.”


İvanov, “Bu kadar batıl inançlı olmayı bırak, Markov” dedi. “Yaşlı bir taşra köylü kadını gibisin. Peh! Ünitede bir arıza olduğu açık, tek mantıklı açıklama bu. Ayrıca, orada ulusal bir kahraman var! Yalnız, korkuyor ve aklı başında değil; Onu kurtarmak bizim görevimiz. İlk önceliğimiz o olmalı!”


Koptev’in yüzünde herhangi bir ifade yoktu ve bir taş kadar sertti. Salondaki her kişiye, daha fazla çekişmeyi bırakmalarını söylermişçesine bir bakış attı.


 “Roscosmos'un erkekleri ve kadınları, çıkmaza girdik gibi görünüyor. Hiçbirimiz Mir'de ne olduğu veya Ledovski'nin nasıl orada olduğu hakkında hiçbir fikrimiz yok. Kahraman olsun ya da olmasın, ona ne olduğunu anlamadan önce bu adamı dünyaya geri getirme riskini almayacağım. Yani bir seçeneğimiz kaldı. Yine Ledovsky ile konuşmalıyız ve ona doğrudan sormalıyız: Gülen Kişiler Kim? Mesajın bize ulaşmamasını istediğini biliyorum ama başka bir seçenek göremiyorum. Bununla başa çıkıp çıkamayacağımızı bilmeliyim. Eve dönmek isteyen, ya da başka bir şey isteyen salağın biri de olabilirler.”


Bir an duraksadı ve odanın etrafına baktı, bakacak kadar cesur birinin gözlerini arıyordu.


 Sonunda istasyonumuza döndü.


 “Yakovlev, zaten Ledovsky ile ilgili bir rapor geliştirdiniz, bu yüzden onunla konuşmaya devam etmenizi isteyeceğim. Geri kalanınızın olası bir açıklama için ipuçları aramaya devam etmesini istiyorum. Karşılaştığınız ipuçlarını takip etmekte özgürsünüz. Şimdi işe koyulalım! ”


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


“Kozmonot Ledovsky, burası Roscosmos Görev Kontrolü. Duyuyor musun? Tamam.”


 Kaygı ve bitkinlik Yakovlev'in yüzünü kül grisi bir renge çevirmişti. Kulaklıkları kulağına tuttuğunda, titrememek için mücadele ettiğini açıkça söyleyebilirim. Koptev, Markov, Ivanov ve diğer müdürler sandalyesinin arkasında toplanmışlardı.


“Roscosmos'u yüksek sesle ve net duydum. Sesinizi tekrar duymak güzel. Lütfen bana gelen ve şu an yolda olan bir roketin olduğunu söyle. Toprağı tekrar ayağımın altında hissetmek istiyorum.” Sesi sakin ve sabitti; Cesaretlenmiş gibiydi.


“Hala üzerinde çalışıyoruz Ledovsky. Oldukça karmaşık bir işlem ve organize edilmesi biraz zaman alacak. Bu arada size sormak istediğim birkaç soru var.” Statik bir ses dışında bir cevap yoktu. Yakovlev, devam etmesi için başını sallayan Koptev'e baktı.


“Kozmonot, son kırk dört yıldır nerede olduğunu söylemeni istiyorum.”


Ledovsky, birden homurdandı, yorulmuş gibiydi. “Görev kontrol, sana zaten söylemiştim. Hiç bir fikrim yok. Hatırladığım son şey, 1957’de roketin içinde dünya atmosferinden kaçmak ve ardından bugün burada uyanmaktı. Başka bir şey yok."


“Tamam, kozmonot. O zaman görsel iletişim sistemini kontrol ederek durumunuzu daha iyi anlamamıza yardımcı olun. Kamerayı engelleyen bir şey var gibi gözüküyor, önünüzdeki konsolda bulabilir ve engeli kaldırabilir misiniz?” Radyo canlanmadan önce kısa bir sessizlik oluşmuştu.


“Ah, hayır… Üzgünüm Görev Kontrol. Burada anlamadığım çok fazla düğme ve ışık var. Hiçbir kamera göremiyorum. ” Markov sessizce homurdandı. Kameranın, Ledovsky'nin oturduğu terminalin doğrudan merkezinde olduğunu, 1950’lerden biri için bile, açıkça etiketlenmiş ve kolayca bulunabileceğini biliyorduk. Yakovlev, devam etmesi için başını sallayan Direktöre tekrar baktı.


 Yakovlev derin bir nefes aldı ve mikrofonu eline aldı.


“Kozmonot Ledovsky… Gülen Kişiler kim?”


Anında, görev kontrol odası aşırı derecede gürültülü ve yüksek perdeli bir insan çığlığı ile doldu. Her iki kulağıma matkap girmiş gibi hissettim. Çığlığın arkasında, açılmaya çalışan hasarlı bir sabit disk gibi,  hızlı ve mekanik bir tıklama sesi vardı. Hemen midemde bir bulantı hissettim. Yakovlev'in kulaklıklarını söküp attığını ve yönetmenlerin kulaklıkları kulaklarına taktığını izledim. On acı verici saniyeden sonra hat sessizleşti. Kafamın içinde toplanan sesleri hala duyuyorum ve her duyduğumda avuçlarımda kulaklarımı ovuşturuyorum.

“Bu da neydi?” Diye bağırdı Markov, ellerini kulaklarının üzerinden geçirdi. Radyo çatırdadı ve sonra Ledovsky’nin sesi şimdi yüksek ve panikle radyoda duyuldu.

"Ne? Bilmiyorum. Ne hakkında konuştuğunu bilmiyorum. Bunu hiç duymadım. Hiç bir fikrim yok. Lütfen, lütfen beni buradan çıkarın. Burayı sevmiyorum. Sadece eve gitmek istiyorum. Lütfen!” Yalvarırken hıçkırarak ağlıyordu.


“Sakin ol, Kozmonot. Bu gürültünün kaynağını tanımlamana ihtiyacım var, ”dedi Yakovlev. Sağır biri gibi bağırıyordu.


“Bilmiyorum” diye yanıtladı Ledovsky. “Hangi gürültü? Ben… Ben burada hiçbir şey duymadım. Hiçbir şey yok. Lütfen, lütfen beni buradan çıkarın!”


“Dinle Ledovsky, korkacak bir şey yok. Sana yardım etmeye çalışıyoruz. Gönderdiğin mors kodunu aldık. Mesajınızın ne anlama geldiğini anlamamıza yardımcı olmalısın, böylece sana yardımcı olabiliriz.” Yakovlev vericiyi bıraktığında, Ledovsky’nin sesi konuşmacıların üzerlerinde çığlık atarken, sesi şiddetle doluydu.

"—Yok, hayır. Hayır. Nasıl bildikleri hakkında hiçbir fikrim yok. Ben bir şey demedim. Hiçbir mesaj yollamadım, yemin ederim! Ne hakkında konuştukları hakkında hiçbir fikrim yok. Lütfen bana inanmalısın. ”Şimdi inliyordu. "Oh hayır. Hayır. Artık yok. Lütfen, lütfen daha fazla gecikmeyin!

Yönetmenler göz temasından kaçınarak sessizce odanın çevresine baktılar. Sonunda Yakovlev hepimizin ne düşündüğünü söyledi:
 “Sadece ben mi böyle hissediyorum, yoksa başka biriyle mi konuşuyorum? Yanındaki birileri uzay istasyonunda mı?” Birileri cevap vermeden önce, radyo tıkladı ve geri döndü.

“Görev kontrol, Ledovsky burada. Sana yardım edebilmeyi isterdim, ama neden bahsettiğin hakkında hiçbir fikrim yok. Belki bir kez ayaklarımı uzatacağım ve yiyeceklerimi yiyeceğim. Kurtarma görevinden herhangi bir haber var mı?”

 Yakovlev vericiyi yanıtlamak için aldı, ancak Koptev bileğini tuttu ve onu durdurdu. Statik bir dizi uzun ve kısa tıklama açıkça duyuluyordu. Kalemimi tuttum ve mors kodu ile şifrelenmiş mesajı yazmaya başladım:

- .. --- / -. --- - / .- .. –

Çevirisi ise şuydu:  İ-Z-İ-N  V-E-R-M-E

Ama bu kavrayabildiğim kadardı. Mesaj bu sefer yüksek sesle, aynı titreme ve delici tonlu bir çığlık ile kesildi. Mekanik tıklama yine vardı, ama şimdi derin bir yalpalama açıkça belli oluyordu. Yalpalamanın frekansı, dev bir madalyonun eğrilmesi, hacim yükselmesi gibi daha hızlı oluyordu ve çığlık daha da artıyordu. Çığlık beynimde sıcak demir gibi delindi ve midemde bir basınç oluştu. Testislerimin içine kadar hissedebiliyordum; sanki testislerime tekme yemiş gibi hissettim. Midem bulandı ve boğazımda yükselen safranın tadını almaya başladım. Odanın etrafına baktım ve bunu yaşayan tek kişinin ben olmadığını öğrendim. Herkes kulaklarını kapatıyordu, bazıları sesi azaltmak için çöp poşetlerini kulaklarına tıkadı. Diğerleri sandalyelerine yaslandı, gözleri kafataslarından çıkmak üzereydi. Belirgin bir şekilde, başka bir gürültünün farkındaydım.

Bir yerde, uzayın karanlığında, Ledovsky çığlık atıyordu.

1 yorum: